32 745 36 26  697 500 065   posesjabytom@wp.pl  Poniedziałek - Piątek od 8:00 do 15:00

Umowa o zarządzanie nieruchomością wspólną 
(projekt)

the title


zawarta w Bytomiu w dniu ______________________ pomiędzy:
1. Wspólnotą Mieszkaniową przy ul. _______________________________________ w ________________
reprezentowaną przez Zarząd Wspólnoty w osobach:
1) ______________________________________________________________
2) ______________________________________________________________
3) ______________________________________________________________
zwaną w dalszej części umowy „Wspólnotą”;

2. Profesjonalnym Zarządzaniem Nieruchomościami POSESJA – Owcarz - S.K. z siedzibą w Bytomiu przy ul. Kolejowej 4/20, Nr KRS 0000315175, NIP 626 29 26 902, reprezentowaną przez:
_______________________________________________________________
zwaną w dalszej części umowy „Zarządcą”
o następującej treści:

I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

§ 1

1. Zarządca oświadcza, iż posiada licencję nadaną w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami uprawniająca do wykonywania działalności zawodowej oraz stosowne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody mogące powstać w związku z prowadzoną działalnością zawodową w dziedzinie zarządzania nieruchomościami.
2. Zarządca wykonuje swoje działania zgodnie z ustawami:

z dnia 24.06.1994 r. o własności lokali ;
z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami ;
z dnia 7.07.1994 r, - Prawo budowlane ;
z dnia 29.09.1994 o rachunkowości;

oraz zgodnie z wiedzą zawodową i przy zastosowaniu przyjętych standardów zawodowych.

II. PRZEDMIOT UMOWY

§ 2

1. Wspólnota zleca a Zarządca przyjmuje wykonywanie w sposób samodzielny czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną.

2. Czynności zwykłego zarządu obejmują:

1) prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;

2) zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawach;

3) utrzymanie w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń służących do wspólnego użytku Właścicieli lokali;

4) zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody z odbiorem kanalizacji, gazu oraz wywozu śmieci wraz z podpisywaniem umów w imieniu Wspólnoty z właściwymi dostawcami i kontrahentami;

5) zapewnienie usług kominiarskich i innych usług wiązanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (np. anteny zbiorcze, windy, domofony);

6) wykonywanie bieżącej konserwacji i napraw bieżących w obrębie nieruchomości wspólnej a w szczególności dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych;

7) usuwanie awarii i ich skutków w nieruchomości wspólnej oraz w jej urządzeniach technicznych;

8) ubezpieczenie budynku;

9) zawieranie umów o dostawy, roboty lub usługi związane z realizacją zadań wymienionych w punktach 3) - 8) oraz kontrola ich realizacji;

10) przygotowywanie, zwoływanie oraz obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;

11) przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych, w tym rozliczeń funduszu remontowego oraz innych planów Wspólnoty;

12) otwarcie rachunków Wspólnoty a także prowadzenie rozliczeń poprzez te rachunku;

13) prowadzenie księgowości Wspólnoty oraz rozliczeń z urzędem skarbowym, gminą i innymi władzami oraz instytucjami;

14) sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 15 dni przed terminem rocznego zebrania sprawozdawczego Wspólnoty

15) rozliczanie z Właścicielami lokali opląt z tytułu kosztów zarządzania nieruchomością wspólną po zbilansowaniu kosztów utrzymania nieruchomości z przychodami z tego tytułu;

16) prowadzenie windykacji opłat należnych od Właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym.

§ 3

1. Czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu Zarządca wykonuje na podstawie uchwał Właścicieli.

2. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:

1) ustalenie wynagrodzenia Zarządcy;
2) przyjęcie rocznego planu gospodarczego i innych planów Wspólnoty;
3) ustalanie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną ;
4) zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej;
5) udzielnie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej;
6) udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej;
7) dokonywanie podziału nieruchomości wspólnej;
8) wytoczenie powództwa sądowego.

§ 4

1. Zarządca jest uprawniony do przeprowadzenia remontu lub modernizacji nieruchomości wspólnej wyłącznie na podstawie zatwierdzonego planu gospodarczego lub uchwały Właścicieli lokali.

2. W przypadku niespodziewanej awarii, której usunięcie przekracza zakres bieżącej konserwacji lub naprawy, o czym mowa w § 2.2 pkt 7) umowy, Zarządca może samodzielnie i w ramach posiadanych środków na funduszu remontowym Wspólnoty usunąć awarię i jej skutki z jednoczesnym powiadomieniem Wspólnoty o tym fakcie,

§ 5

Pobrane pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej Zarządca zaliczać będzie na poczet wydatków określonych w § 6.1 pkt 1) umowy.

III. ROZLICZENIA Z WŁAŚCICIELAMI LOKALI

§ 6

1. Strony ustalają, iż opłaty wnoszone przez Właścicieli lokali składają się z:

1) zaliczki na pokrycie kosztów utrzymania i zarządzania nieruchomością wspólną, składającej się z planowanych kosztów:
a) bieżących jej napraw i konserwacji oraz utrzymania pogotowia awaryjnego;
b) dostawy energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody - w części dotyczącej nieruchomości wspólnej;
c) konserwacji anteny zbiorczej;
d) ubezpieczenia nieruchomości;
e) utrzymania czystości i porządku w nieruchomości wspólnej (dozorca, sprzątacz, środki czystości, odśnieżanie, odladzanie itp.);
f) usług i przeglądów kominiarskich;
g) usług i przeglądów elektrycznych;
h) usług i przeglądów gazowych
i) przeglądów budowlanych rocznych i 5-letnich;
j) wynagrodzenia Zarządcy, o którym mowa w § 8;
k) pozostałych kosztów związanych z nieruchomością wspólną lub obsługa lokali (książeczki opłat, znaki drogowe, tablice identyfikacyjne itp.)

2) zaliczki na pokrycie kosztów świadczeń, a to na pokrycie kosztów dostawy do lokali:
a) wody i odprowadzania kanalizacji;
b) zbiorczego ciepła dla celów centralnego ogrzewania;
c) zbiorczego ciepła dla celów podgrzania ciepłej wody użytkowej.

3) opłaty w postaci odpisu na wyodrębniony fundusz remontowy Wspólnoty.

2. Zarządca organizuje, pobiera i rozlicza z gminą opląty ustalone przez gminę z tytułu gromadzenia i wywozu odpadów z gospodarstw domowych.

3. Strony ustalają, iż w przypadku zmiany wysokości cen za świadczenia określone w ust.1 pkt 2) oraz w ust.2 ma on obowiązek niezwłocznego zawiadomienia właścicieli lokali o nowej cenie oraz uwzględnienia jej w rozliczeniach bieżących.

4. Zaliczka na pokrycie kosztów świadczeń określonych w ust. 2 jest pobierana i rozliczana według regulaminu uchwalonego przez Właścicieli lokali.

5. Wysokość jednostkowa zaliczek i opłat określonych w ust.1 p. 1) i 3) określana jest uchwałą Właścicieli lokali.

IV WYNAGRODZENIE ZARZĄDCY

§ 7

1. Zarządca wykonuje swoje czynności za wynagrodzeniem w wysokości określonej w uchwale Właścicieli lokali na dany rok rozliczeniowy.

2. Strony ustalają, że w roku rozliczeniowym, w którym nastąpiło zawarcie niniejszej umowy, wynagrodzenie miesięczne Zarządcy wyniesie ______________ zł za każdy metr kwadratowy powierzchni użytkowej lokali w budynku.

3. Wynagrodzenie Zarządca potrąca z wpływów z opłat, o których mowa w § 6.1. pkt 1) na podstawie faktury wystawionej Wspólnocie z góry do 10 dnia każdego miesiąca kalendarzowego.

V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZARZĄDCY

§ 8

Zarządca ponosi odpowiedzialność wobec Wspólnoty za szkody powstałe z jego winy lub z winy podmiotów lub osób działających na podstawie udzielonego im pełnomocnictwa lub upoważnienia.

VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

§ 9

1. Zarządca oświadcza , ze wdrożył, stosuje i przestrzega procedur związanych z ochroną danych osobowych.

2. Wspólnota powierza Zarządcy przetwarzanie danych osobowych członków Wspólnoty wyłącznie w zakresie i w celu związanym z realizacją niniejszej umowy.

3. Zarządca może udostępnić osobom trzecim dane osobowe , o których mowa w ust. 2, wyłącznie w przypadkach związanych z koniecznością realizacji przez niego przepisów ustaw oraz zadań umownych i dla realizacji tych zadań.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 10

1. Niniejsza umowa została zwarta na czas nieokreślony i wchodzi w życie z dniem ____________________.

2. Każdej ze Stron umowy przysługuje prawo jej wypowiedzenia w całości lub w części na trzy miesiące naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

3. Zmiana umowy oraz jej wypowiedzenie wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 11

1. W sprawach nie uregulowanych w umowie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 24.06.1994 r. o własności lokali oraz przepisy kodeksu cywilnego.

2. Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle stosowania postanowień umownych będą rozstrzygane przez sądy według właściwości miejscowej siedziby Wspólnoty.

3. Niniejsza umowa została sporządzona we 2 jednobrzmiących egzemplarzach - po jednym dla każdej ze Stron.

WSPÓLNOTA                                                                                                                                     ZARZĄDCA